2019жылдың 30 қазанында Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінде “Жаңа әлеуметтік өлшемі миссиясы жоғары білім беру өткізілетін” форматындағы ғылыми-практикалық Халықаралық конференция өтті. Конференция жұмысына бірінші проректор, сапа жөніндегі жетекшісі Г. М. Рысмағамбетова қатысты.
Конференцияның мақсаты-жоғары білім берудің үшінші миссиясын Жаһандық әлемдегі университеттерді жайғастыру контексінде талқылау және оларды елдің дамуындағы драйверлер ретінде қарастыру.
Конференция жұмысы келесі міндеттерді шешуге бағытталған: қазіргі әлемдегі жоғары білімнің үшінші миссиясының рөлі мен мәнін анықтау; жоғары білімнің үшінші миссиясын іске асыруға қазақстандық жоғары оқу орындарын тарту дәрежесін қарастыру; қазақстандық жоғары мектепте үшінші миссияны іске асыру мәдениетін қалыптастыруға жәрдемдесу; университеттердің әлеуметтік миссиясын және оларды қазақстандық қоғамда іске асыру нысандарын анықтау; жоғары оқу орындарының бизнеспен, түрлі әлеуметтік институттармен және топтармен өзара байланысын қарастыру, сол арқылы олардың қоғамға
Конференцияның ұйымдастырушылары: ҚР БҒМ, ҚР ЖОО ректорлар Кеңесі, Қазақстандағы Эразмус+ бағдарламасының ұлттық кеңсесі, Л. Н. Гумилев атындағы ЕҰУ.Л. Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті, Қазақстандағы жоғары білімді реформалау бойынша ұлттық сарапшылар командасы. Конференция жұмысына халықаралық сарапшылар қатысты: Еуропалық Комиссияның Білім, аудиовизуалды құралдар және мәдениет жөніндегі Атқарушы Агенттігінің, Қазақстандағы Еуропалық Одақ Өкілдігінің, шет мемлекеттердің елшіліктерінің, халықаралық ұйымдардың өкілдері, мемлекеттік органдардың, шетелдік және қазақстандық жоғары оқу орындарының, жұмыс берушілер қауымдастықтарының, үкіметтік емес ұйымдардың өкілдері.
Талқылау барысында қатысушылар қазіргі заманғы әлемнің қоғамдық өмірі жоғары білім беру мен оның институционалдық құрылымдарына қойылатын өзге де талаптарды белгілейді. Жоғары оқу орындарының “әлеуметтік бағыты” маңызды болып отыр. Жоғары білім беру миссиясын, оның қазіргі қоғамдағы рөлін қайта қарау қазіргі заманның сипатты сипаттарымен, оның ұтымдылығы мен прагматизмімен, жаһандануымен және ақпараттандырумен, әлеуметтік сәйкестендіру тәсілдерінің мәдени көп мағыналы және вариативтілігімен негізделеді. Барлық елдерде жоғары білім әлеуметтік-экономикалық, қоғамдық және мәдени дамудың қуатты катализаторы болып табылады. Бірыңғай білім беру кеңістігіне ұмтылған Қазақстанда жоғары оқу орындары өмір сүру сапасының өзгеруіне байланысты қоғамның үміттерін іске асыруды қамтамасыз етуге қабілетті әлеуметтік және мәдени даму факторы болуы тиіс.
Жоғары білім беруді жаңғырту аясындағы “әлеуметтік миссия” тұжырымдамасы жоғары оқу орындары қызметінің мәнін түсінудегі өзгерістерге алып келеді. Көптеген елдерде болып жатқан Жоғары мектеп пен қоғам арасындағы өзара институционалдық алмасу Қазақстанда ғана қалыптаса бастады.
Қазақстанда, сондай-ақ посткеңестік кеңістіктің көптеген елдерінде сияқты, университеттердің қоғамдық өмірге қатысуы әлі де елеусіз және қалыптасу сатысында тұр. Университеттің осы “әлеуметтік” миссиясын түсінудің бәрі де дәстүрлі емес. Көптеген серіктестердің: университеттердің, билік және басқару органдарының, әртүрлі қоғамдық бірлестіктер мен коммерциялық емес ұйымдардың, және халықтың өздерінің өзара іс – қимылында құрылуы тиіс “әлеуметтік әріптестік” тұжырымдамасы қазіргі жағдайда жай ғана жоқ. Бұл тұжырымдаманың іске қосылуы үшін университеттің “үшінші миссиясын” іске асыру стратегиясын әзірлеу қажет, бұл бір жағынан, негізгі басымдықтарды бөлуге және әлеуметтік функцияны іске асыру үшін негізгі мүмкіндіктерді айқындауға мүмкіндік береді, екінші жағынан, бұл жергілікті қоғамдастықтың негізгі қажеттіліктерін анықтауға, негізгі серіктестерді айқындауға мүмкіндік береді.
Бірінші пленарлық отырыста университеттердің үшінші миссиясын жүзеге асырудың халықаралық тәжірибесі, Жаһандық әлемдегі жоғары білім беру миссиясындағы жаңа әлеуметтік өлшем, жоғары оқу орындарының үшінші миссиясын жүзеге асырудағы ұлттық ерекшеліктер және қазақстандық жоғары оқу орындарының әлеуметтік жауапкершілігі талқыланды.
Секциялық отырыстар қатар (3 секция) өткізілді. Жұмыс нәтижесі бойынша талқыланған тақырып бойынша ұсыныстар жасалды.
Жұмыс қорытындысы бойынша министрліктерге, “Атамекен” Ұлттық Кәсіпкерлер палатасына, “Эразмус +” бағдарламасының Ұлттық офисіне және республиканың жоғары оқу орындарына жіберілген резолюция қабылданды.
Жоғары оқу орындарына ұсынылды:
– өз қызметіне жоғары білімнің үшінші миссиясын имплементациялау;
– ЖОО-ның даму стратегиясына үшінші миссияны іске асыру шеңберінде қоғаммен өзара іс-қимыл жасауға бағытталған іс-шараларды енгізу;
– жүйеде қоғаммен өзара іс-қимылды дамытуға ықпал ететін жоспарлы көрсеткіштер мен KPI көрсеткіштерін көздеу;
– жоғары білімнің үшінші миссиясын ұстанушылық мәдениетін қалыптастыру бойынша шаралар қабылдау: біліктілік сипаттамаларын қайта қарау және ПОҚ-ның кәсіби тапсырмаларын үшінші миссияны іске асыратын функциялармен толықтыру;
– білім алушылар арасында волонтерлік қозғалысты жан-жақты дамыту, волонтерлік мәдениетті насихаттау, білім беру бағдарламалары мен тәрбие іс-әрекетінде көрсете отырып, оны академиялық үдеріспен өзара байланыстыру;
-өңірдің өзекті міндеттерін шешуге бағытталған күш-жігерді біріктіре отырып, жергілікті атқарушы органдармен, өңірлік бизнес-құрылымдармен белсенді өзара іс-қимыл жасау, соның ішінде диалогтық алаң ретінде қатысу;
– еңбек нарығы мен мемлекеттік және жергілікті басқару органдарының өкілдерін РОӘК ОӘБ отырысына шақыру;
– БАҚ, ЖОО сайттары және әлеуметтік желілер арқылы ЖОО-ның қоғаммен қарым-қатынас тәжірибесін кеңінен жариялауды қамтамасыз ету;
– қаланың, өңірдің даму мәселелері бойынша зерттеулер жүргізу.
Эразмуз + бағдарламасы туралы оқу Читать о программе Эразмуз+
FaceBook-те жаңалық оқу Читать новость на FaceBook