Наурыздың шуақты жылуы біздің қатысушыларымыз бен қонақтарымыздың “Тұлға Плюс”психологиялық клубының отырысында жанға жайлы жүздесуіне ықпал етті.
Президент Дильназа Назарова тек жаңашылдыққа қызығушылық танытушылықтарды ғана емес, сонымен қатар өмірі мен болашақ кәсібінің маңыздылығына таңдана қараушыларды да : ПИП ББ-нің 2,3,4 курс студенттері, қашықтықтан оқыту бөлімінің екінші курс студенттері, магистранттар, оқытушылар Г. Т. Таликова, А. А. Есмагулова, А. М. Тажинин, Е. А. Голомазова, сондай-ақ ғылыми жұмыстар жөніндегі проректор Г.А. Қадырованы құптау сөзбен қарсы алды.
Біздің клуб жұмысының өзгермейтін бағыты шығармашылық ізденіс, дербестік және ғылыми ойлау еркіндігі болып табылады.
Сондықтан “Студенттер мен магистранттардың зерттеу бастамасы: олардың теориялық және эксперименттік жұмыстарының нәтижелері” тақырыбы шынайы қызығушылық тудырды.
Өтпелі кезеңнің психологиялық бұзылуы, моральдық позицияның тұрақсыздығы, инпульсивтілік, бір нәрсеге иланып қалушылық, өмірлік жағдайларды жан – жақты бағалаудың болмауы- міне, Дильназ Назарова жасөспірімдердің осындай теориялары мен гипотезалары туралы аналитикалық ойлауында осы мінез-құлық негізінен аластады.
Гендерлік сәйкестілік, құндылық басымдықтарының жүйесі, мәдениетке ену, өмір бағдарламасының құрылысы – жасөспірімдер өмірінің жіті және төтенше аспектілері Дильназаны сенімді және ғылыми тұрғыдан құштарлықпен талдап, ойлау еркіндігі мен пікірталаста өзінің ғылыми ұстанымын қорғай алатындығын көрсетті.
Өз зерттеулерінің басқа, эксперименттік аспектісін тек қашықтықтан оқыту нысанының екінші курс студенті ғана емес, сонымен қатар полковник, медицина университетінің әскери кафедрасының жетекшісі Бауыржан Жиенбаев те көрсетті. Ол оқытушы ретінде студенттердің – болашақ дәрігерлердің – тек медициналық білімі, жалпы ізденетін жүйелік идеялары ғана емес, сонымен қатар олардың төтенше және әскери жағдайда көрсететін эмоционалды-еріктік қасиеттері болуы керек екенін түсіну маңызды екенін атап өтті.
Сондықтан кәсіби және ғылыми қызығушылықтар медициналық университеттің әскери кафедрасында запастағы офицерлерді даярлау бағдарламасы бойынша студенттерді оқытуды психологиялық сүйемелдеумен байланысты оның эксперименттік зерттеу тақырыбын анықтады.
Экстремалды жағдайдағы студенттердің белсенділігінің көрсеткіші ретінде эмоционалды тұрақтылықтың векторларын эксперименталды түрде зерттей отырып, Бауыржан жүйке психикалық тұрақтылығы, жеке және ситуациялық мазасыздық, студенттер тұлғасының ерікті көріністері бір-бірімен байланысты екенін және зерттеу нәтижесінде анықталған қауіп тобы: төтенше жағдайда өз мінез-құлқын эмоционалды-ерікті реттеу студенттерді оқуда психологиялық қолдауды оңтайландыруды қажет ететіндігін дәлелдеді.
Бауыржан осы зерттеумен жұмыс істеу оған өзінің кәсіби қызметін өзге, жаңа және өте маңызды психологиялық ұстанымнан көруге мүмкіндік ашқанын шын жүректен бөлісті.
3 курс студенті Карина Перепечкина жасөспірімдердің өзіндік ерекшелігін, бірегейлігі мен қайталанбастығын түсінуі ретінде өзін-өзі тану проблемасына өзінің үндеуін ынталы және айқын көрсетті.
Карина өзінің теориялық зерттеуінде жасөспірімдердің өзін-өзі бағалауы, рефлексиясы, “қиял әлеміне” кетуі, өзі туралы нақты және идеалды түрде көруіне ие болу процесін күрделі талдауға қатыстыраа отырып, жасөспірімнің жеке мақсаттары мен сенімдерін жеке тұлға ретінде сезінетінін және өмірдің бағыты мен маңыздылығын анықтайтындығын дәлелдейді.
Жасөспірімдердің өзін-өзі тану проблемасын нәзік және терең талдау Каринаның тәуелсіз және қызықты ұстанымға ие ғылыми зерттеуші ретіндегі жаңа қырының көрсеткіші болды.
Түлек Мәдина Сапарғалиева Политехникалық колледждің бірінші курс студенттерінің кәсіби өзін-өзі анықтаудың өзекті мәселесін зерттеуге баса назар аударды. Ол студенттердің басым “тиісті модельдерінің”, рефлексивті қабілеттерінің олардың кәсіби таңдауымен (“төтенше жағдайларда қорғау”, “бағдарламалау”, “өрт қауіпсіздігі”) өзара байланысын тәжірибелік түрде дәлелдеді. Мәдина зерттеуші ретінде оқыту мен білім беру, болашақ кәсіби қызмет сияқты өмірлік салалар барлық бірінші курс студенттері үшін маңызды емес екенін көрсетті. Автордың пікірінше, анықталған тәуекел тобын кәсіби таңдаудың ішкі мағыналық негізін өзектендіру үшін жақын кәсіби даму аймағына қосу керек
Зерттеушінің терең білімін, эмпирикалық мәліметтердің үлкен көлемін түсіндіре білу қабілетін көрсете отырып, Мадина психологтың болашақ кәсіби қызметіне кіруге жоғары деңгей ашты.
Жалпы, өзекті психологиялық мәселелерді зерттеудегі бастамалар студенттерге жеке және ғылыми көтерілу, өзіндік ғылыми маңыздылығын сезіну, өзіндік “Мен”көрінісі мүмкіндігін ашты.